De zon laat zich steeds vaker zien en op de werf gebeurt van alles tegelijkertijd. Er wordt gebouwd aan nieuwe woonplekken, er staan festivals op de agenda en er landen steeds meer fijne plekken waar je kunt aanschuiven, rondkijken of blijven hangen. Lees je mee? 

De IJ-LOODS GAAT MORGEN IN VERKOOP

 

Goed nieuws voor wie droomt van wonen op NDSM: op donderdag 21 mei start de verkoop van de eerste woningen in woongebouw MAST; de eerste fase binnen De IJ-Loods. Het gaat om 24 appartementen en één penthouse in een statig, donkerrood bakstenen gebouw op de hoek van de Ms. Oslofjordweg en de Ms. Van Riemsdijkweg.

De IJ-Loods wordt een nieuw woonkwartier met in totaal 348 woningen: van koopappartementen en middeldure huur tot sociale huurwoningen en karaktervolle loodswoningen met een eigen tuin. Een mooie mix, op een plek waar de energie van de werf en het uitzicht over het IJ straks samenkomen.

Inschrijven kan vanaf 21 mei. De inschrijving sluit op 1 juni.

Bekijk het actuele woningaanbod

START BOUW BUURTHAVEN

 

Er gebeurt weer iets groots op de werf: de bouw van BuurtHaven is gestart. Tegenover de Hema komen straks 207 sociale en middeldure huurwoningen, verdeeld over vijf gebouwen van verschillende hoogtes. 

Maar BuurtHaven wordt meer dan een woonplek alleen. Er komt een buurtkamer waar bewoners, ondernemers en organisaties elkaar kunnen ontmoeten. Tussen de gebouwen komt een groene binnentuin waar iedereen even kan ontspannen. En de gemeente bouwt een basisschool met BSO, gymzaal en kinderdagverblijf ernaast.

 

Een nieuwe stap richting een NDSM waar wonen, werken, leren en ontmoeten steeds meer samenkomen. De bouw duurt naar verwachting tot eind 2028. De verhuur gaat via woningbouwvereniging De Alliantie. Tenminste 50 woningen zijn bestemd voor ouderen. Inwoners van Amsterdam Noord hebben voorrang.

 

LEPELTJE LEPELTJE KOMT ERAAN

 

Van vrijdag 22 tot en met maandag 25 mei ruikt de werf naar wereldgerechten, versgebakken lekkers en zomer in de lucht. Tijdens het pinksterweekend komt Foodvestifal Lepeltje Lepeltje terug naar de NDSM-werf.

 

Vier dagen lang kun je struinen langs foodtrucks, marktkramen, live muziek en creatieve activiteiten. Neem je buren, vrienden, kinderen of gewoon jezelf mee: het festival is gratis en voor alle leeftijden.

Dit programma vindt plaats in samenwerking met Stichting NDSM-werf @ndsm / www.ndsm.nl

 

Meer informatie en tickets

 

EEN MONSTERLIJKE INVASIE?

 

Gelukkig niet! Maar op zaterdag 23 mei kun je op de Y-helling wel iets verwachten dat je niet elke dag voorbij ziet rijden. Tussen 14.00 en 16.00 uur nemen studenten van Design Lab 2026 van de Gerrit Rietveld Academie de grootste helling van het NDSM-terrein over met zelfgebouwde voertuigen. Onder begeleiding van Oscar Peters bouwen zij aan rijdende objecten die ergens tussen kunstwerk, performance en zeepkist in zitten. Het wordt een middag vol beweging, experiment en lichte ontregeling. Precies het soort programma dat past bij NDSM: een beetje vreemd, lekker vrij en gemaakt om gewoon even bij stil te blijven staan.

 

Ben je daarna nog niet uitgekeken? Dan wandel je door naar Lepeltje Lepeltje. 

 

Dit programma vindt plaats in samenwerking met Stichting NDSM-werf @ndsm / www.ndsm.nl

 

 

PIV BRENGT HOUSE NAAR DE WERF

 

Deze wil je niet missen: vrijdag 5 juni komt PIV Festival naar ons toe. Ze brengen een dag vol housemuziek, dj's en dansbare energie. Met wortels in New York en Chicago draait PIV om kwaliteit, community en een open sfeer. Verwacht geen poespas, maar muziek, beweging en een werf die weer even verandert in een rauwe festivalvloer aan het IJ. 

 

Dit programma vindt plaats in samenwerking met Stichting NDSM-werf @ndsm / www.ndsm.nl

Meer informatie en tickets

 

HELP MEE: NDSM CLEANS UP 7 JUNI

 

Op zondag 7 juni is het weer tijd voor NDSM Cleans Up. Een laagdrempelige schoonmaakactie van en voor de buurt. Bewoners ruimen samen het zwerfafval op en leren elkaar ook wat beter kennen.

 

Wat begon met een paar enthousiaste werfbewoners die tijdens de pandemie (zucht) afval gingen prikken, groeide uit tot een hechte community. Iedere eerste zondag van de maand gaan ze op pad, met prikstokken, vuilniszakken en vooral veel goede zin. De spullen staan om 14.00 uur klaar bij het voetbalveldje naast BinnenDok.

Meedoen is simpel: trek iets aan waar wel een vlekje op mag komen, sluit aan en help een uurtje mee. Na afloop is er vaak nog tijd voor een drankje of praatje.

FacebookWeb SiteInstagram

Afmelden / Profiel wijzgen

G&S& | Gustav Mahlerlaan 34 Amsterdam | info@levenopndsm.nl | www.levenopndsm.nl