Jouw Leven op NDSM begint hier. Met deze nieuwsbrief mis je niks van wat de NDSM-werf zo bijzonder maakt. Van verhalen tot nieuwe initiatieven en andere verrassingen. Ook tijdens de feestdagen valt er veel te beleven op de werf.

EEN NIEUW WOONKWARTIER 

 

Wie ons al een tijdje volgt, weet dat er iets nieuws aankomt: De IJ-loods. Een levendig woonkwartier met 348 nieuwbouwwoningen. Het gaat om een indrukwekkende mix aan woonkansen voor jong en oud. Of je nu je eerste stap zet of terugkeert naar de stad — hier vind je een thuis dat past bij jouw leven. In Q1 2026 start de verkoop van een deel van de koopappartementen. Schrijf je in en hoor als eerste om welke woningen het gaat.

INSCHRIJVEN NIEUWSBRIEF DE IJ-LOODS

WELKOM OP DE WERF  

 

Het is zover: woongebouw NoordBaak aan de oevers van het IJ is klaar! En dat betekent blije gezichten: de afgelopen weken ontvingen de eerste bewoners de sleutel van hun nieuwe woning. Dat blijven bijzondere momenten, waar we in het nieuwe jaar mee doorgaan. Ook buiten wordt de komende maanden verder gewerkt. De gemeente richt de straat stap voor stap in, met aandacht voor de kade, groen en fijne zitplekken. We heten alle geluksvogels heel veel woonplezier. Welkom op de NDSM-werf! 

NIEUWE AANWINST: BAROSSA

 

In de haven van NDSM opende onlangs Barossa. Een nieuw, sfeervol restaurant waar je in een huiselijke setting kan aanschuiven voor een ontspannen diner. Barossa is opgezet als knusse ontmoetingsplek voor buurtbewoners en bezoekers van de werf, waar je ook nog eens heerlijk schijnt te eten. Op de kaart staan wereldse gerechten zoals ceviche en mosselen, maar ook klassiekers als een Caesar salad. Hopelijk kunnen we aankomende zomer gebruikmaken van het terras met uitkijk over het IJ. Tot die tijd ben je welkom, van dinsdag tot en met zaterdag. 

NAAR DE WEBSITE

GEPARKEERD MET EEN REDEN

 

Op de Y-helling zijn al een paar maanden twee kunstinstallaties te zien van kunstenaar Michael Prinsky, gemaakt van oude autobanden. De werken onderzoeken afval, waarde en hergebruik en laten zien hoe weggegooide materialen een nieuwe betekenis kunnen krijgen. Vanaf 15 januari zijn er daarnaast ook drie autokunstwerken om te ontdekken, van kunstenaar Bart Eysink Smeets. Verspreid over de werf verschijnen werken waarin auto’s symbool staan voor onze omgang met ruimte en beweging. Ze voegen speelse, verrassende accenten toe aan het straatbeeld en nodigen uit om opnieuw te kijken. In het nieuwe jaar is het weer hoog tijd voor een rondje!

MEER INFORMATIE

IJSKOUDE KERSTBELEVING BIJ TRIPLE C

 

Onder de naam triple C (coffee, culture, community) vind je sinds dit jaar een koffiezaak, co-working én evenementenlocatie aan de tt. Vasumweg. Van diners en fotoshoots tot productlanceringen: de eerste momenten zijn hier al gevierd. Deze maand vind je in Triple C een extra feestelijke invulling met The Pop-Up: Christmas Edition. Tot en met kerstavond stap je binnen in een betoverende kerstervaring vol sfeervolle decors en fotospots. Je dwaalt door tien winterse settings, elk met een eigen karakter en sfeer. Goed voor wie alvast in de kerststemming wil komen met je favoriete gezelschap. Waarschijnlijk zullen er nog vele evenementen volgen.

MEER OVER DE PLEK

FIJNE FEESTDAGEN OP NDSM

 

We wensen iedereen warme feestdagen en een sprankelend nieuw jaar. In 2025 had iedere maand weer wat nieuws om te ontdekken en ook in 2026 heeft de NDSM-werf weer een hoop verrassingen voor je in petto. Speciaal voor de feestdagen is er een verlichte ster op de NDSM Loods geplaatst, een feestelijk lichtpunt dat over de hele werf straalt en zelfs vanaf de pont te zien is. Het lichtkunstwerk is gerealiseerd door Erik van Raalte / Location Light en krijg je cadeau van Stichting NDSM-werf, G&S& / Leven op NDSM en de gemeente Amsterdam. We zien jullie weer fris en fruitig in het nieuwe jaar!

Facebook Web SiteInstagram

Afmelden / Profiel wijzgen

G&S& | Gustav Mahlerlaan 34 Amsterdam | info@levenopndsm.nl | www.levenopndsm.nl