NIEUWE PONTHALTE IN DE MAAK
De gemeente Amsterdam is begonnen met de werkzaamheden aan een nieuwe ponthalte. De huidige halte is gemaakt van hout en maakt straks plaats voor een betonnen versie, die ongeveer 30 jaar mee kan. Door de werkzaamheden is er een tijdelijke dienstregeling voor de ponten ingegaan. Tot en met 27 februari varen er helaas minder ponten van NDSM naar Pontsteiger (F7), maar in plaats daarvan juist meer van de Distelweg naar Pontsteiger (F6): doordeweeks extra tijdens de spits en in het weekend extra in de middag. De route van en naar Amsterdam Centraal blijft zoals je gewend bent. Aanrader om voor vertrek even de actuele vaartijden te bekijken in de GVB-app.
|
RYO BRENGT AZIATISCHE SMAKEN NAAR NDSM
Midden op de NDSM-werf vind je sinds oktober het restaurant RYO. De nieuwkomer is een aanwinst voor wie smult van de Aziatische keuken, in dit geval met invloeden uit China en Japan. De keuken staat onder leiding van Chef Zau, die eerder bij de Harbour Club in de keuken stond. Op het menu staan bijvoorbeeld dumplings, gestoomde oesters en sushi van kwaliteitsvis, vaak geserveerd met dampend droogijs. De ervaring is compleet doordat de keuken volledig open is, waardoor je precies meekrijgt hoe je gerechten worden bereid. Ben je nog niet voorbijgelopen? RYO zit onderin hotel Doubletree, aan het NDSM-plein.
|
CREATIEF AAN DE SLAG BIJ SPOKO
Heb je iets te vieren en wil je dat op een originele manier doen? Dan zit je bij Studio Spoko helemaal goed. In hun nieuwe, gezellige werkplek geven vriendinnen Tosia en Alicja allerlei creatieve workshops. Ze begonnen het project één straat verder, maar hebben nu aan de tt. Vasumweg een plek gevonden. Wat opvalt is de kleurrijke stijl en verschillende technieken: van handborduren tot tuftcollages, crochettasjes en linoprints. Maak je geen zorgen als je twee linkerhanden hebt. Bij Spoko kun je alles leren door het te doen. Na afloop ga je niet alleen met je eigen kunstwerk naar huis, maar ook met nieuwe skills en contacten. Goed om te weten: de workshops worden gegeven in het Engels.
|
BIOSCOOP ONDER DE STERREN
Dit weekend verandert de NDSM-werf in een sfeervolle drive-in bioscoop. Perfect voor wie altijd al zo’n filmavond onder de sterren wilde meemaken. Hoe het werkt? Het geluid klinkt uit je eigen radiospeaker, terwijl je vanuit je auto uitkijkt op een indrukwekkend projectiescherm. Op het programma staan grote blockbusters zoals Mufasa, Mission Impossible en Pirates of the Caribbean. Er zijn foodtrucks aanwezig om alle auto’s van hun bioscoopsnacks te voorzien. Popcorn en een drankje zijn bij je ticket inbegrepen.
|
BETAALBARE PARELS OP KUNSTMARKT NOORD
Ken jij de Kunstmarkt Noord al? Vier keer per jaar wordt deze markt gehouden op wisselende plekken in Amsterdam-Noord. De missie van de initiatiefnemers is om kunst laagdrempeliger te maken. Dat betekent dat beginnende visuele kunstenaars een podium kunnen krijgen, maar ook dat kunstliefhebbers voor een vriendelijke prijs een werk mee naar huis kunnen nemen. Iedere editie heeft een ontspannen en sfeer met deejay en zorgt ervoor dat kunstenaars en bezoekers elkaar kunnen ontmoeten. Op 12 en 13 december is het tijd voor een extra grote editie in het NDSM Café. Wel 70 kunstenaars laten dat weekend hun creaties zien. Wie zien we daar?
|